Les preguntes són un regal

Ja hi tornem a ser! Un altre cop un post de política. A aquest pas acabaré cóm el Sergi Sabaté o cóm el Toni Aira, dos autèntics malalts de la informació política (malalts en el bon sentit de la paraula perque són dos cracks, que consti).

Podría estar parlant sobre la meva recent llicenciatura, que també és una cosa bonica que explicar. Després de SIS ANYS estudiant periodisme i amb unes ganes brutals de fotre-li foc a la Blanquerna, crec que hauría sigut un bon post, però cóm que a ningú li interessa la meva vida ni aquest és un bloc personal, parlaré de cóm està anant el tema Consulta Sabadell.

Si volem que vinguin a votar, abans haurem de respondre preguntesHem començat amb cautela. Amb massa cautela, crec jo (i ara sé que no estic fent un gran favor als meus companys de batalla, però crec que és així). Per ser que Sabadell és una ciutat de 200.000 habitants hem començat fluixos quan hauríem d’haver començat amb una traca espectacular. No estic parlant d’anar cremant cartutxos, sinó d’haver fet un senyor acte amb el suport d’un parell de personalitats sabadellenques.

Necessitem visibilitat. I jo penso que ara mateix el millor que pot passar és que es parli que es farà una consulta a Sabadell, ja sigui per bé o per malament.

Ara, també és cert que si se’n parla malament, de la consulta, no anirà a votar ni Cristo.

Ahir, sense anar més lluny, vaig estar parlant amb un bon amic meu del tema. L’estava intentant captar (també necessitem uns 2000 voluntaris per anar bé, i bastants diners, també, cosa que ara per ara, ni una cosa ni l’altra) però em va donar unes quantes pistes, però no me les va donar de manera directe. El chaval porta no se quant de temps fent Kung-Fu, i el millor regal que pot donar a algú altre, més que una cita, és una pregunta. Ell me’n va donar unes quantes:

–       Per què serveix la consulta?

–       Qui guanya amb aquesta consulta?

–       Què guanyem els organitzadors amb aquesta consulta?

–       Què hi guanya el ciutadà anant-hi a votar?

–       Surti sí o surti no, hi surt guanyant el país?

–       Per què importa el vot del ciutada?

–       En què em baso per votar que sí o que no?

–       Qui sóm els que demanem el vot?

Aquestes preguntes les haurem de resoldre, no tan sols els de Consulta Sabadell, sinó tots aquells que ara mateix estiguin fent algun tipus de consulta popular sobre la independència.

PS: Moltes gràcies Jordi!

Anuncis

2 comentaris

Filed under politiqueig

2 responses to “Les preguntes són un regal

  1. Marc

    Per cert, he canviat la meva descripció. Sí, el que surt a sota de la foto borrosa i ataronjada que hi ha a mà dreta de la pantalla. Abans posava “El Marc Figuerola és un estudiant de periodisme blablabla…”. Ara diu “El Marc Figuerola és un Llicenciat en Periodisme”. Cava per a tothom! (Per a tothom qui convidi, està clar!)

  2. Retroenllaç: Sóc un amant més de la lluna! « Un altre blog més

Deixa un comentari

